SERVICII AUDIT

Servicii profesionale de audit prestate conform standardelor internationale. Avem o experienta de aproximativ 16 ani in domeniu.

Servicii audit:

– este obligatoriu în temeiul dreptului Uniunii Europene sau al dreptului intern;
– este efectuat în mod voluntar la entităţile mici, iar situaţiile financiare auditate sunt publicate, împreună cu raportul de audit statutar, potrivit legii;
– Auditul statutar sau auditul legal presupune examinarea efectuata de profesionisti contabili competenti si independenti asupra situatiilor financiare in vederea exprimarii unei opinii motivate asupra imaginii fidele, clare si complete a pozitiei si situatiei financiare precum si a performantelor obtinute de aceasta.

Auditul financiar reprezintă activitatea de examinare, în vederea exprimării de către auditorii financiari a unei opinii asupra situaţiilor financiare.

Auditul financiar cuprinde auditul statutar precum şi activitatea efectuată în vederea exprimării unei opinii asupra situaţiilor financiare sau a unor componente ale acestora, dar şi exercitarea altor misiuni de asigurare şi servicii profesionale potrivit standardelor internaţionale de audit şi altor reglementări în domeniu

Auditul situaţiilor financiare anuale presupune examinarea situatiilor financiare in mod profesionist si exprimarea unei opinii independente, facandu-se referinta la anumite criterii de calitate.
In ceea ce priveste activitatea propriu-zisa de audit, aceasta presupune:
– intocmirea de rapoarte de audit anuale in conformitate cu Standardele Internationale de Audit, acceptate de Camera Auditorilor Financiari din România;
– analiza comparativa a principalilor indicatori financiari ai societatii;
– identificarea politicilor contabile cele mai adecvate;
– aprecierea auditului intern;
-etc.
Obiectivele auditului financiar se referă la evidenţierea activelor, datoriilor, poziţiei financiare, profitului sau pierderii în situaţiile financiare anuale, la exprimarea unei opinii privind măsura în care situaţiile financiare reprezintă o imagine fidelă asupra companiei. De asemenea, concluziile auditorilor nostri vor conduce la un mod mai eficient de a folosi informatia contabila si vor arata performantele sistemelor de informare, organizare si control intern.

– examinarea situatiilor financiare pentru o perioada corespunzatoare;
– identificarea problemelor semnificative ale societatilor privind capacitatea acesteia de a avea o activitate continua;
– identificarea eventualelor riscuri si incertitudini cu care s-ar putea confrunta societatea;
– analiza bugetului si a prognozelor efectuate de societati sub aspectul realitatii;
– analizarea lichiditatilor .

• Misiuni de asigurare stabilite în conformitate cu Standardul Internațional privind Misiunile de asigurare (ISRS 3000).
• Misiunea de audit pe proceduri convenite stabilite în conformitate cu Standardul Internațional privind Serviciile Conexe (ISRS 4400) presupune aplicarea procedurilor de audit convenite între client şi alte părţi beneficiare. Procedurile convenite aduc beneficiul credibilității informațiilor furnizate terților, cum ar fi băncile, agențiile de reglementare, investitorii sau cumpărătorii potențiali precum si pentru finantatorii proiectelor sustinute din fonduri europene, fonduri comunitare, fonduri structurale.

• Monitorizare si verificare a fondurilor rambursabile si nerambursabile
• Prin acest serviciu, auditorii Proexpert ofera managerilor o imagine tehnica asupra modului in care s-au desfasurat finantarile din fonduri europene.
• Procedurile de auditare sunt conforme cu prevederile Standardelor Internationale de Audit aplicabile.
• Lucrarile de audit se efectueaza conform termenelor contractuale .
• Auditul este obligatoriu in cazul finantarilor europene, cu toate acestea doar o evaluare riguroasa va garanta atat rambursarea cheltuielilor efectuate cat si eliminarea riscurilor de a returna fondurile primite si utilizate pentru cheltuieli neeligibile.
• De asemenea, auditul verifica eligibilitatea cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului si confirma eligibilitatea sumelor solicitate la rambursare. Auditorul poate efectua recomandari privind modul de imbunatatire a activitatii in cadrul proiectului.
• Auditorii . parcurg toate etapele realizarii unei astfel de evaluari: planificarea, controlul si tinerea evidentei, evaluarea sistemelor de contabilitate si controlul intern, probele de audit, raportarea si emit un raport privind modul de respectare a clauzelor de finantare
• Daca organizatia care a primit fondurile are anumite cerinte speciale referitoare la audit, auditorii fac referire si la aceste cerinte.
• Rapoartele de audit ce vor fi emise vor contine:
o analizarea si verificarea naturii, legalitatii si corectitudinii cheltuielilor;
o verificarea folosirii sumelor primite ca avans;
o auditul conturilor tertelor parti;
o confruntarea cheltuielilor cu conturile special desemnate si cu bugetul Proiectului;
o verificarea veniturilor Proiectului (inclusiv avansuri primite de la Finantator, dobanzi la avansuri, cofinantari si alte venituri generate de Proiect);

SC Proexpert SRL Bacau desfasoara activitati de audit intern conform normelor elaborate de Camera Auditorilor Financiari din România pentru societăţile ale căror situaţii financiare anuale sunt supuse auditului financiar, potrivit legii sau hotărârii acţionarilor.
Auditul intern este obligatoriu pentru:
• regiile autonome, companiile/societatile nationale si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar majoritar
• pentru societatile comerciale ale caror situatii financiare anuale sunt supuse auditului financiar
• pentru societatile comerciale care au optat pentru organizarea auditului public intern
. Responsabilitatea managementului este aceea de a proteja bunurile organizatiei. Procedurile stricte de management al riscului sunt intocmite pentru a ajuta managementul sa puna bazele unei aparari tactice a companiei.

SC Proexpert SRL Bacau va poate ajuta sa va cresteti eficienta afacerii dumneavoastra prin serviciile de audit intern si prin verificarile sistemelor de afaceri.
Avem o experienta vasta in domeniu si echipa noastra de auditori are toate calificarile necesare care fac dovada ca suntem experti in domeniu. Munca noastra va consta in:
• identificarea metodelor de intarire si imbunatatire a politicilor si procedurilor operationale;
• evaluarea eficientei utilizarii bunurilor;
• identificarea proceselor importante si asigurarea ca ele functioneaza in mod eficace;
• asigurarea ca programul existent de control este respectat;
• identificarea punctelor slabe in practicile curente si oferirea de sfaturi practice in vederea imbunatatirii activitatii.